Että sitä ossaa taas olla taitava leipuri. Kaikki minun tortut aukesi uunissa! Olikohan ne vielä vähän liian kylmiä, ku minä niitä taittelin.. Mutta hyviä olivat noinki  Ja otin kesän piilossa olleet punaiset teema -lautaset ja -kupit käyttöön. Pitäs vielä hommata punasia pikkukuppeja ja mukeja. Nyt on vain valkoisia mukeja + muumimukeja 2, jotka on vissiin samanmuotoset ku nuo teemat. Ainaki hyvin paljo samanlaisia. Aijuu, onhan minulla myös yks onni on osata lukea-muki, jonka sain kun olin Suomalaisessa Kirjakaupassa töissä, ja se on kans saman mallinen. Yksittäisiä mukeja vein nyt piiloon. Otin myös ei-niin-jouluisia mukeja esille. Pentikiltä 2 oiskohan nuo jotain sarjaa, saanu rippilahjaksi ja sitten äitin mulle antamat Potnovan mustikka-mukit 4 kpl. Voiski melkein tuota mustikka-sarjaa ostella enempiki, on kyllä ihan nätin näköstä, vaikka vähä paremmaksi sarjaksi, ku se Teema on nyt käyttösarja En oo ikinä ees käyny Pot Novalla, vaikka eipä sinne tästä oo ku alle 100 km, mikä on suht vähän näillä korkeuksilla Pitäs joskus käyä ja samalla vois piipahtaa Rovaniemellä jouluilemassa

Mutta nyt tässä nämä minun kauniit tortut:

Ostettiin ihan kotimaisia omenoita, vaikka olivatki vähän kalliimpia. Ja ohjeenhan löysin blogista Kuusi Ässää

Aamusta askartelin poikien joulukalenteriin jo numerot. Ehkä minä saan sen vielä tälle vuodelle valmiiksi! Isoin homma on kyllä vielä eessä, ku ne laatikot pitäs taitella (päätin tehä ite, osa ehkä tulitikkulaatikoita, mutta ainakaan nuo rusinarasiat ei niihin mahu) ja ostaa ne jutut sisälle.

Laatikot teen punasella pahvilla, niin tein valkosella nuo numerot, niin erottuu paremmin. Ei taida vielä reilu 2 vuotiaat osata numeroita, mutta eiköhän äitit ja isit auta sitten

-tiina-